V Radioservisu vyšla knížečka Svět úžasné Báry od Barbory Janečkové Vítové. Nemá ani dvě stě stran, ale zaručeně si u ní odpočinete a pobavíte se.

Mě autorka zaujala tím, že studovala stejné vysoké školy jako já, bydlí nedaleko, a navíc se profesně věnuje marketingu a public relations. Díky tomu jsem nabyla dojmu, že mi její vyprávění bude blízké a nemýlila jsem se, a to i přesto, že nás dělí téměř generační věkový rozdíl.

V knize najdete desítky blogových zápisků na nejrůznější témata, a to především ze života. Především ženy se zasmějí například u kapitol Nemám co na sebe, Záhada plastových krabiček nebo V Posilovně. Na své si přijdou i milovníci čtení o cestování, kteří se s autorkou ocitnou například v Korejských lázních nebo u Mrtvého moře. V některých textech jsem se opravdu viděla a když jsem úryvky předčítala manželovi, tak jen přikyvoval a podle mě byl i rád, že v tom není sám.

Autorka píše jednoduchým a srozumitelným jazykem. Používá však mnoho přirovnání, která jsou často velmi trefná a na místě. Já jsem si je hodně užívala.

„Včera u nás eskalovala vánoční pohoda ve chvíli, kdy můj muž chytil při čištění akvária velkého přísaváka do malé sítky tak, že nešel vyprostit. Roztáhl ploutve jak Ježíš na kříži a velkou přísavkou místo úst se držel sítky jako helvétská víra. Než se ho podařilo zachránit, spálila jsem dva plechy lineckého. Ryby to přežily a my nakonec také. Vzduch se vyčistil, podlaha zametla, spálené cukroví vypadá jak z kakaového těsta a chutná jako dřevěné uhlí s jahodovou marmeládou. Vše se vrací do normálu.“ (str. 137)

Svět úžasné Báry byla pro mě moc příjemná oddechovka, u které jsem se hodně zasmála. Doporučuji tak tuto knihu teď do letních dní, kdy se člověku nechce trávit čas u nějaké složité literatury. A doufám, že v blízké době dojde i na autorkou zmíněný román, protože já si jej rozhodně nenechám ujít!

Jana Langerová, Kultura21

celý článek zde